Uwgastouderbureau.nl houdt alle informatie over de kinderopvang bij. We houden verschillende kanalen in de gaten. Hierdoor blijven we op de hoogte van de nieuwste feiten. De belangrijkste feiten zullen we op deze site gaan publiceren. Uwgastouderbureau wordt daarmee uw kennisplek voor al uw gastouder vragen.
Voor Gastouderbureaus bieden wij online kennis om in hun bedrijf te implementeren.
Via deze methode zal alles in beeld gebracht worden om het opvangadres zo veilig mogelijk te maken. Dit gebeurt in 3 stappen:
Stap 1: Inventarisatie
De vragen mbt de gezondheid worden vooruit gestuurd per post en door de gastouder op de plaats waar opgepast word ingevuld. Het liefst met de kinderen in de buurt zodat de risico’s eerder opvallen. De veiligheid wordt door een medewerker van de Blokkendoos geïnventariseerd.
Stap 2: De belastingaanvraag
Na de inventarisatie zal de aanvraag voor de belasting toeslag ingevuld worden. Hiervoor is uw DIGID code noodzakelijk of een digitale handtekening. Zorg ook voor de salarisstroken ter berekening van de subsidie.
Stap 3: De rapportage
Vanuit de inventarisatie wordt een veiligheids rapport opgesteld. Hieruit komen een aantal aanpassingen en aanbevelingen. Vanuit een actie plan wordt aangegeven wat er gedaan wordt en wanneer het plan en door wie het wordt uitgevoerd.
Na een jaar komen weer kijken of er nieuwe aanpassingen gedaan moeten worden en of de eerste aanpassingen gedaan zijn.